Bérszámfejtés tragikus helyzete a fuvarozásban!

2018.01.10

Az elmúlt pár hét eseményei alapján, szeretnénk kitisztítani a képet arról a tragikus helyzetről, ami a bérszámfejtés helyzetét mutatja a fuvarozásban.

Az új cikkem a szabályos bérszámfejtésről, a munkaszerződések alaki és tartalmi követelményeiről és a napidíjak és a pótlékok bérszámfejtéséről fog szólni. 

Valamint arról a nem elhanyagolható tényről, hogy jelenleg a fuvarozó cégek könyvelői, bérszámfejtői -persze tisztelet a kivételnek- nincsenek ebben a tekintetben felkészülve. Nincsenek sajnos tisztában az utazó munkavállalókra vonatkozó különleges szabályokkal, sem a munkaszerződések megalkotása során, sem a bérszámfejtés során, az EU minimálbérek számfejtéséről nem is beszélve. 

Ezen kívül az sarkall ezen cikk elkészítésére (várhatóan a jövő héten), hogy ne járjon senki úgy mint jelenleg több partnerünk, akik ezen a területen nem ránk, hanem a könyvelőjükre, bérszámfejtőjükre hagyatkoztak, és ez álltal magas NAV vagy Munkaügyi vagy mindkettő bírságra számíthatnak. Mivel a korábbi bérszámfejtések és szerződési elemek már nem javíthatóak.

Mindezt összegezve, azon gondolkoztam el, hogy bővítem a Tacho Center szolgáltatási portfólióját és újra az iskola padba ülök és elvégzek egy bérszámfejtői tanfolyamot, és speciálisan csak és kizárólag a személy- és áruszállító cégekre fogok szakosodni, mivel igény mutatkozik rá és nagyon is érdekel a munkakör és azon tudás, hogy ezen a területen is profi és kimagasló segítséget kapjanak partnereink. Ezen kívül már nem csak ennek jogi tanácsadási, hanem tényleges bérszámfejtési hátteret is megteremtjük.

Tehát, folytatás jövő héten!

Írta: Kis-Petik Ferenc