en-Bérszámfejtés tragikus helyzete a fuvarozásban!
Az elmúlt pár hét eseményei alapján, szeretnénk kitisztítani a képet arról a tragikus helyzetről, ami a bérszámfejtés helyzetét mutatja a fuvarozásban.
![](https://211937d430.clvaw-cdnwnd.com/e3d7e362b15bdf93a93a278d7365f904/200000102-316d832680/let%C3%B6lt%C3%A9s-0.jpg?ph=211937d430)
Az új cikkem a szabályos bérszámfejtésről, a munkaszerződések alaki és tartalmi követelményeiről és a napidíjak és a pótlékok bérszámfejtéséről fog szólni.
Valamint arról a nem elhanyagolható tényről, hogy jelenleg a fuvarozó cégek könyvelői, bérszámfejtői -persze tisztelet a kivételnek- nincsenek ebben a tekintetben felkészülve. Nincsenek sajnos tisztában az utazó munkavállalókra vonatkozó különleges szabályokkal, sem a munkaszerződések megalkotása során, sem a bérszámfejtés során, az EU minimálbérek számfejtéséről nem is beszélve.
Ezen kívül az sarkall ezen cikk elkészítésére (várhatóan a jövő héten), hogy ne járjon senki úgy mint jelenleg több partnerünk, akik ezen a területen nem ránk, hanem a könyvelőjükre, bérszámfejtőjükre hagyatkoztak, és ez álltal magas NAV vagy Munkaügyi vagy mindkettő bírságra számíthatnak. Mivel a korábbi bérszámfejtések és szerződési elemek már nem javíthatóak.
Mindezt összegezve, azon gondolkoztam el, hogy bővítem a Tacho Center szolgáltatási portfólióját és újra az iskola padba ülök és elvégzek egy bérszámfejtői tanfolyamot, és speciálisan csak és kizárólag a személy- és áruszállító cégekre fogok szakosodni, mivel igény mutatkozik rá és nagyon is érdekel a munkakör és azon tudás, hogy ezen a területen is profi és kimagasló segítséget kapjanak partnereink. Ezen kívül már nem csak ennek jogi tanácsadási, hanem tényleges bérszámfejtési hátteret is megteremtjük.
Tehát, folytatás jövő héten!
Írta: Kis-Petik Ferenc