en-Elbuktak a Mobilitás csomag kedvezményei! AZ EP Parlament leszavazta!
Mint korábban hírül adtuk az EU TRAN Bizottsága, megszavazta, elsöprő többséggel a Mobilitás II. csomag tervezetét, ami kedvezne a Kelet-Európai tagországok szállítmányozónak, nem pedig hátráltatnák őket és nem drákói szigort vezetne be!
Korábbi cikkünk ITT olvasható, erről!
A tegnapi napon ezen javaslat csomagot a Bizottság az EP Parlament elé terjesztette, és vita nélküli szavazásra bocsátotta.
A szavazás során nem a várt eredmény született, mivel a Parlament többsége a teljes javaslat csomagot leszavazta. Ezzel igazából a kezdő vonalhoz ugrott vissza a Mobilitás II. csomag tartalma.
Ezek után a Bizottság által kidolgozott csomag egyetlen eleme sem használható fel a Parlamenti szavazás során.
Ezek után az eredeti csomag tartalmát, előre láthatólag júliusban fogja a Parlament vitatni, és arról szavazni. Itt már a vita előtt az eredeti javaslati csomag elemeihez lehet korrekciókat benyújtani, és utána arról szavazni.
A mostani szavazás is jól mutatja, a várható végeredményt. A várható végeredmény szerint a járművezetőknek a heti rendszeres pihenőidőt (45 órás) nem lehet majd járműben tölteni, a kabotázs szabályain némileg enyhítenek majd, de nem számottevően. Valamint a kiküldetési irányelv is vonatkozni fog majd a szállítmányozói szektor járművezetőire, tehát a részükre a munkáltatónak az aktuális tagállam minimálbérét kell majd megfizetniük.
Ezen kívül 2020-21-re előre hozzák az intelligens tachográfok bevezetését, és használatát. Valamint ezen intelligens tachográfokkal kell majd a 2,8-3,5 t össztömegig terjedő, nemzetközi forgalomban közlekedő árú- és személyszállító járműveket felszerelni, valamint ezen járművek vezetőinek maradéktalanul be kell majd az 561/2006/EK rendelet előírásait tartani.
A szigorító jogszabályi elemekről egy korábbi cikkünkben is írtunk, melyet ITT olvashat el.
Amennyiben további kérdése merülne fel, keressen minket elérhetőségeink bármelyikén!
Hiszen, tudja:
Tacho Center
"Iránytű a fuvarozásban!"