
Teljes körű EU kiküldetési bejelentés és A1 ügyintézés fuvarozóknak
A Mobilitási Csomag bevezetése óta a nemzetközi fuvarozás adminisztrációs terhei soha nem látott mértékben növekedtek. A fuvarozó vállalkozások számára ma már nemcsak a rakomány időben történő célba juttatása a kihívás, hanem a szigorú EU-s adminisztrációs szabályoknak való megfelelés is.
Cégünk leveszi ezt a terhet a válláról. Szolgáltatásunk célja, hogy Ön a fuvarfeladatokra koncentrálhasson, miközben mi gondoskodunk arról, hogy sofőrjei és dokumentációik minden uniós előírásnak megfeleljenek.
Miért kritikus a precíz adminisztráció?
Az Európai Unió kiküldetési irányelve kötelezővé teszi a gépjárművezetők bejelentését minden olyan tagállamban, ahol munkát végeznek. A pontatlan, hiányos vagy elmulasztott bejelentés (IMI rendszer) súlyos, több ezer eurós bírságot vonhat maga után a helyszíni közúti ellenőrzések során.
Szolgáltatásaink részletesen
1. EU kiküldetési bejelentések (IMI Rendszer) kezelése, ellenőrzéskor kapcsolattartás és adatszolgáltatás
Ez a folyamat rendkívüli precizitást és naprakész ismereteket igényel. A tagállami szabályozások gyakran változnak, a bejelentő felületek pedig bonyolultak lehetnek.
Amit nyújtunk:
Teljes körű adatfeltöltés: Elvégezzük a sofőrök regisztrációját az IMI (Belső Piaci Információs) rendszerhez kapcsolódó közúti fuvarozási bejelentő portálon.
Országspecifikus bejelentés: Minden érintett országra (legyen az Németország, Ausztria, Franciaország vagy bármely más EU tagállam) elkészítjük a szükséges dokumentációt.
Határidők figyelése: Gondoskodunk a bejelentések időbeni megújításáról, hogy a kiküldetés folyamatosan lefedett legyen.
QR kódos igazolások: Az elkészült, QR kóddal ellátott bejelentési igazolásokat digitálisan továbbítjuk, így azok azonnal rendelkezésére állnak.
2. A1 igazolás beszerzése
Az A1 igazolás bizonyítja, hogy a gépjárművezető melyik tagállamban fizet társadalombiztosítási járulékot (alapesetben Magyarországon), így mentesül a külföldi esetleges orvosi kezelések azonnali megfizetése alól mivel nem ugyan azok az előírások vonatkoznak a magánszemélyekre mint a munkavállalókra. Ennek hiányában a külföldi hatóságok joggal követelhetik a kezelési költségek távozás előtti megfizetését.
Amit nyújtunk:
A bonyolult nyomtatványok kitöltése és benyújtása az illetékes kormányhivatal felé.
Az ügyintézés teljes folyamatának nyomon követése a kiállításig, amennyiben szükséges fordítások elvégzése.
3. EU TAJ kártya (EHIC) igénylése
Európai Egészségbiztosítási Kártya (EU TAJ) elengedhetetlen a sofőrnek külföldön baleset vagy rosszullét esetén, valamint a kiküldetési irányelv kötelezővé teszi annak meglétét.
Amit nyújtunk:
Igény esetén elintézzük a kártyák beszerzését a sofőrök számára.
Miért válasszon minket?
A fuvarozói adminisztráció kiszervezése nem költség, hanem befektetés a biztonságba és a hatékonyságba.
✅ Időt és energiát spórolunk Önnek
A kiküldetési bejelentések elkészítése sofőrönként és országonként hosszadalmas, monoton munka. Mi ezt a terhet vesszük le a diszpécserek és cégvezetők válláról, akik így a fuvarszervezéssel foglalkozhatnak.
✅ Bírsággarancia és szakértelem
Munkatársaink naprakészen ismerik a Mobilitási Csomag és az egyes tagállamok specifikus előírásait. A precíz adatrögzítéssel minimalizáljuk a hibalehetőséget, így Ön elkerülheti a horribilis külföldi bírságokat.
✅ Komplex ügyintézés egy kézben
Nem kell külön könyvelővel, bérszámfejtővel és adminisztrátorral egyeztetnie. A bejelentéstől az A1 igazoláson át a TAJ kártyáig mindent egy helyen, egy csatornán keresztül intézünk.
✅ Rugalmasság és gyorsaság
Tudjuk, hogy a fuvarozásban a dolgok percek alatt változnak. Rendszerünk és csapatunk felkészült a sürgős bejelentések kezelésére is, hogy a kamion soha ne álljon adminisztrációs okok miatt.
Tegye rendbe sofőrjei iratait még a következő fuvar előtt! Ne kockáztassa cége profitját adminisztrációs hibák miatt. Bízza ránk a papírmunkát, és vezessen nyugodtan.
GYIK
1. Mennyi időt vesz igénybe egy IMI bejelentés elkészítése? Tudják kezelni a "last minute" fuvarokat is?
Tudjuk, hogy a fuvarozásban a tervek percek alatt változhatnak. Rendszerünk felkészült a sürgős igényekre is: amennyiben a sofőr és a jármű adatai már rögzítve vannak adatbázisunkban, az új EU kiküldetési bejelentést munkaidőben akár 30 perc alatt el tudjuk készíteni. A QR-kóddal ellátott igazolást digitálisan küldjük.
2. A cégemnek van saját adminisztrátora. Miért érdemes mégis kiszervezni az A1 és IMI ügyintézést?
A Mobilitási Csomag szabályozásai és az egyes tagállamok (pl. Németország, Franciaország) bérszámfejtési és bejelentési követelményei folyamatosan változnak. Egy belsős adminisztrátornak rengeteg idejét veszi el a szabályok követése. Ha minket választ, nemcsak a monoton adatrögzítéstől mentesül, hanem a bírságkockázatot is minimalizálja, mivel mi dedikált szakértőként kizárólag ezzel a területtel foglalkozunk, és garantáljuk a okmányok jogszabályi megfelelőségét.
3. Milyen időtartamra érvényesek az ügyintézett dokumentumok (A1, IMI)?
Az IMI rendszerben tett kiküldetési bejelentések érvényessége a fuvarfeladattól és az adott ország szabályaitól függ (általában legfeljebb 6 hónap), ezeket mi folyamatosan figyeljük és szükség esetén megújítjuk előzetes egyezetést követően. Az A1 igazolás főszabály szerint 1 évig érvényes. Rendszerünk automatikusan figyelmeztet minket a lejárat előtt, így elkerülhető, hogy sofőrje érvényes igazolás nélkül lépje át a határt, ami súlyos büntetést vonna maga után.
