tc FUEL

A legújabb szolgáltatásunkat a tc FUEL-t, az élet és az ügyfeleink igényei keltették életre, és persze a NAV magas bírság összegei.

Az utóbbi hónapokban, több cég vezetője keresett meg, hogy a NAV ellenőrzést tartott náluk a munkavállalóik irányába adómentesen adható üzemanyag megtakarítás elszámolásával és bérezéssel kapcsolatban.

Sajnos, az eddigi tapasztalatok alapján 10 ellenőrzött cégből 6-nál hiányosságot tapasztaltak, valamint a rosszabb, hogy nagyobb mértékű megtakarítás kifizetést, mint ami valóban adható lett volna. Ez sajnos 4 esetben -cég mérettől függően- 400.000 és 1,6 millió forint bírságot jelentett, valamint ami jogosulatlanul került kifizetésre, azt vagy vissza kell vonni, vagy pedig járulékköteles jövedelemként kell kezelni, ami további járulék befizetést font maga után.

De hol is van a hiba? A legtöbb cég úgy van vele, hogy nem kontrollálja a tényleges megtakarítás összegét, csak a 100.000 Ft-t, ami az adómentesség felső határa, és azt ki is fizeti, és nem vizsgálja, hogy azaz összeg a sofőrnél ténylegesen keletkezett e.

A másik hiba, hogy vizsgálják a megtakarítás mértékét, de az alapnorma meghatározásakor a hasukra ütnek, vagy a gyártók általi normákkal számolnak, holott a norma megállapítását nagyon szigorúan, és aprólékosan kell megállapítani, és szinte hónapról-hónapra felül kell vizsgálni a 60/1992. évi Kormány rendeletben meghatározottak alapján. Több tényezőt kell vizsgálni, a szállított súlyt, a domborzatot, téli, vagy nyári norma, van e, a jármű által üzemeltetett vagy hozzá kapcsolt daru, emelő hátfal pótkocsi stb.

Ha mind ezeket jól kalibráltuk, akkor már csak az van hátra, hogy a NAV által az arra a hónapra meghirdetett üzemanyagárakat alapul véve, vagy manuális úton, vagy egy erre tervezett rendszerben megállapítsuk a megtakarítást és annak mértékét. Persze itt a jármű teljes megtakarítását kapjuk meg, ha a cég nem kocsigazda rendszerben dolgozik, akkor ezt még a megtett km-ek tekintetében le kell százalékosan bontani munkavállalóra is.

Valamint ennek megfelelően dokumentálni kell, kimutatásokat kell készíteni, és azt meg is kell őrizni.

Ha ebből valami is hiányzik, akkor a hatóság nem tetszését fogja kifejezni, egy szép, nagy összegű bírsággal.

De miért is ellenőrzik ezt ilyen bőszen? Mert tudják, hogy a munkáltatók eddig ezt nagy szabadsággal kezelték, és nagy hiányosságok vannak, persze tisztelet a kivételnek. A másik, mivel ez adómentesen adható így nem járulékköteles költségtérítés, és ha a munkáltató az adható mérték felett adja, akkor az ÁLLAMBÁCSI, bevételtől esik el.

De mi mit is teszünk a bírság elkerüléséhez, és a jogszabályi megfelelés irányába, hogy a munkáltató, cégvezető nyugodtan aludhasson?

1. A járműveket a Kormány rendeletnek megfelelően benormázzuk.

2. Minden hónap végén alakítunk is a normán, hogy a Kormány rendelet előírásainak megfeleljünk.

3. Egy külön erre kifejlesztett rendszerben összesítjük a tényleg felhasznált, és a Kormány rendelet alapján elszámolható összeget. A kettő különbözete adja a megtakarítás mértékét. Valamint ha a járművet több sofőr vezeti, akkor lebontjuk sofőrre pontosan.

4. Ezen kívül utána a megfelelő kimutatásokat is elkészítjük!

Ha szeretnél nyugodtan aludni, és nem a bírságtól rettegni, akkor keress minket bizalommal, vagy az alábbi űrlap kitöltését követően szívesen adunk árajánlatot!

Várjuk jelentkezésed!