A jövőben, a nagy testvér szeme mindenhol ott lesz!
Mai cikkemben egy kicsit a jövőt szeretném bemutatni nektek, a fuvarozás és a szállítás területén. Előre leszögezem elég megosztó lesz a cikkem, van, aki az újdonságokat és a jogszabály változásokat üdvözli, de van, aki egyenesen viszolyog ettől.
![](https://211937d430.clvaw-cdnwnd.com/e3d7e362b15bdf93a93a278d7365f904/200000185-d7ccfd8c23/n%C3%A9met2-5.jpg?ph=211937d430)
Nem is olyan régen, 2018.06.04-én az EP, TRAN Bizottsága több jövőbeni módosítást szavazott meg a szállítmányozással kapcsolatban. Én most kimondottan két elemével kívánok foglalkozni. Mégpedig azzal, hogy a tervezet szerint 2020. vagy 2021-től a 3,5 t össztömeg alatti teher- és személyszállító járműveket, amik nemzetközi forgalomban közlekedik, menetíró készülékkel (tachográffal) kell felszerelni, és a vezetési- és pihenőidőről szóló 561/2006/EK rendelet előírásait be kell tartaniuk. A másik az, hogy ugyan ezen időponttól, bevonásra kerül az analóg (korongos) tachográf és az eddigi forgalomban lévő digitális tachográfok, és minden járműbe, úgynevezett intelligens (GPS alapú) tachográfot kell szerelni.
![](https://211937d430.clvaw-cdnwnd.com/e3d7e362b15bdf93a93a278d7365f904/200000186-2e8052f807/intelligens%20tacho.jpg?ph=211937d430)
De mit is jelent ez, a nem is távoli jövőben? Mi változik meg egy csapással a menetíró készülékkel felszerelt járművek sofőrjei és üzembentartói számára?
Mivel a készülék GPS alapon rögzít mindent, az utazással töltött időket innentől minden esetben kézi adatbevitellel rögzíteni kell, mivel elég könnyen kiderül, ha nem a telephelyről, indult vagy érkezett a jármű.
Ezek után a jármű gépegységének és a kártyának az adatai meghatározott időközönként, egy zárt rendszeren belül, feltöltésre kerülnek az ellenőrző hatóságokhoz. Ennél fogva, a hatóság bármikor hozzá fér az adatokhoz, és ellenőrizni tudja a járművezető munkáját és minden tevékenységét, valamint a jármű teljes mozgását, mint egy nyomkövető rendszeren.
![](https://211937d430.clvaw-cdnwnd.com/e3d7e362b15bdf93a93a278d7365f904/200000187-47aad48a02/gps2.png?ph=211937d430)
Ennél fogva mivel távolról is ellenőrizhető lesz a járművezető tevékenysége, szükségtelenné válik a közúti ellenőrzés, és így költséghatékonyabban tudják az ellenőrző hatóságok a kontrollokat végezni.
A későbbiekben, országokra, régiókra, megyékre vagy akár városokra is tud a hatóság szűréseket végezni, dátumokra, és az akkor ott tartózkodó járművezetők munkájának szabályosságát tudják majd ellenőrizni.
A rendszert tovább kívánják fejleszteni, nem is kicsit, és teljes automatizálást akar a hatóság elérni az I. fokú eljárások terén. Ezt úgy kell elképzelni, mint most a sebességtúllépés ellenőrzéseket, egy nagy szoftverhálózat folyamatosan, ellenőrzi a járművezetők munkáját, és ha a rendszer hibát észlel, akkor automatikusan határozatot hoz, mely postázásra kerül.
Amennyiben a határozattal a sofőr, vagy a cég nem ért egyet fellebbezést nyújthat be, amit már ügyintéző értékel, ha a fellebbezésnek helyt ad akkor a bírságot visszavonja, ha nem, volt a fellebbezés eredményes, akkor a bírságot helyben hagyja, és lehet nyitni a pénztárcát.
![](https://211937d430.clvaw-cdnwnd.com/e3d7e362b15bdf93a93a278d7365f904/200000189-34311352bf/images-54.jpg?ph=211937d430)
Ezen okok miatt, már most kérjük a cégeket és a sofőröket, hogy munkájuk során maradéktalanul próbálják betartani a jogszabályi előírásokat, hogy az alkalmazkodás könnyebb legyen a későbbiekben.
A 3,5t össztömeg alatti járművekkel áru- vagy személyszállítást végző cégeknek ajánljuk, hogy a felkészülést már most kezdjék meg, saját és munkavállalóik oktatását, képzését, hogy ne rohamléptekben kelljen ezeket elvégezni, valamint a fuvarok szervezésénél is kezdjék el alkalmazni a vezetési- és pihenőidők szabályait, hogy ezen szervezési módozathoz is hozzá szokjanak.
Ahogy ezt mondani szokták: "A lecke fel van adva!"
Amennyiben kérdés merülne fel Önben, keressen minket bizalommal, elérhetőségeink bármelyikén!
Hiszen már biztos tudja:
Tacho Center
"Iránytű a fuvarozásban!"