Teherautóforgalmi korlátozások Szlovéniában június 1-től kezdve
2019. június 1-jétől Szlovénia északkeleti részén a teherautók forgalma részben korlátozott lesz, a szlovén infrastruktúra-ügynökség sajtóközleménye szerint. Ennek értelmében a Szlovénián áthaladó 7,5 tonnát meghaladó maximális megengedett össztömegű járművek nem közlekedhetnek Karintia, Dráva és Mura regionális útjain.
Az említett forgalmi megállapodás tiltja a teherautók áthaladását a G1-6 és G1-7 utakon Szlovénián át, azaz a teherforgalmat Olaszországból olyan országokba, mint Horvátország (az alábbi horvátországi megyék kivételével: Istarska, Primorsko -Goranska és Ličko-Senjska - valamint: Istra, Kvarner, Lika, Gorski Kotar), Bosznia-Hercegovina, Macedónia, Bulgária, Montenegró, Románia és fordítva.
A legfeljebb 7,5 tonna megengedett tömegű nehéz tehergépjárművek tranzitforgalma megengedett azokon az utakon, amelyek Szlovénián keresztül érkeznek Olaszországból, és amelynek célja (pl. Kirakodás, a fuvarozó társaság székhelye) Horvátországban van (csak a következő részekre vonatkozik) Horvátország: Istra, Kvarner, Lika, G. Kotar) vagy fordítva, nevezetesen azok kiindulási pontja (pl. rakomány, a fuvarozó társaság székhelye) Horvátországban van (csak Horvátország következő részeire vonatkozik: Istra, Kvarner) Lika, G. Kotar), és Olaszországba irányulnak. A megállapodás nem tiltja meg az árut szállító járművek forgalmát Szlovéniában, és Horvátországba, amennyiben a fent említett országokba utazik, és fordítva. A korlátozott állami úthasználat területén közúti jelzésekkel (Kozina és a Starod határátkelő között, Postojna és a Jelšane határátkelő között) segítik a járművezetőket.
Horvátország (Horvátország kontinentális része), Bosznia és Hercegovina, Szerbia, Románia irányában Olaszországból több mint 7,5 tonna megengedett legnagyobb súlyú tehergépjárművek távoli tranzitforgalma és visszafelé az A1-es autópályára és az A2 Kozina-Ljubljana-Obrežje autópályűra lesz irányítva, amely biztonságosabb párhuzamos közúti összeköttetésként szolgál jobb közlekedési és műszaki elemekkel.
A 7,5 tonnát meghaladó tehergépjárművek tranzitforgalma az autópálya-összeköttetésekre irányul (A1, A4 és A5), amely ebben az esetben biztonságosabb párhuzamos közúti összeköttetést biztosít jobb közlekedési és műszaki elemekkel.
A járművezetőknek fennakadásokra kell számítaniuk a Bistrica ob Sotli, a Središče ob Dravi, a Zavrč és a Dobovec határátkelőin.
Forrás: Trans.info